Výlet z náboženství s dětmi z 2. stupně

Výlet z náboženství s dětmi z 2. stupně

(Videa lze přehrát níže na této stránce.)

PÁTEK večer

Hry

se zavázanýma očima: Děti se rozdělí na několik skupin a v nich se řadí podle výšky, jména, čísla boty …. (Komentář: na počátku byla tma)

sochaři: Děti se rozdělí do dvojic. Jeden je sochař a driuhý je hmota. Sochaři si vytáhnou lísteček se zadáním, co mají vysohat. Sochař a hmata spolu nemlucví. Hmota má poznat, co ztvárňuje (povolání, zvíře, příroda). (Komentář: pak Bůh začal tvořit)

sochy: Děti se rozdělí na několik skupin a každá skupinka vytvoří velkou sochu. Druhá skupinka má poznat, co ztvárňují.

evoluce: Na záčtku jsou všechny děti kámen. Potkají se dvěš dvojice a dají si „ Kámen, nůžky, papír“. Kdo vyhraje, postupuje o příčku výš, stává se kuřetem a pípá. V tichosti hledá další pípající kuře. Když je potká, dají si zase „Kámen, nůžky, papír“. Kdo vyhrává, dostává se o příčku výš a stává se psem a štěká a hledá dalšího štěkajícího psa. Kdo prohrává, jde o příčku níž, stává se opět kamenem, který mlčí. Další pozice: osel (hýká), kůň … člověk (mlčí a jde a posadí se). (Komentář: pak se svět nějak vyvíjel dál

telegraf: Děti se rozdělí do skupin. Stoupnou si za sebe. Poslední píše po písmenkách nějaké slovo na záda tomu, koho má před sebou. Takto se zpráva posílá dopředu. Ten, kdo je na začátku řady, řekne nahlas celé slovo. (Komentář: Lidé, aby byli schopni spolu přežít, museli se naučit spolu komunikovat.)

zajatec na židličce: děti vytvoří kruh. Doprostřed se postaví židlička a jedno dítě se k ní příváže cca 6 šátky (zajatec). Další dítě je hlídač. Má zavaázené oči a hlídá zajatce. Ostatní děti, které tvoří kruh, se snaží zajatce vysvobodit. Koho se ale hlídač dotkne, na 5 sekund nehraje. (Komentář: Někdy se staně, že člověk upadne do léčky. Ostratní se jej snaží vysvobodit.)

– závěrečné akčí strategické hry: vlajky, maják

Zpětná vazba

  • Která hra se ti nejvíc líbila a proč?
  • Co pro tebe bylo těžké? Proč nebo v čem to bylo pro tebe těžké?
  • Myslíš, že ses dnes něčemu naučil?

Večerní modlitba

Udělali jsme si společnou reflexi večera. Je dobré, každý večer si udělat reflexi dne před Bohem. Teď budeme mít večerní modlitbu. Bude mít dvě části: osobní a společnou. Dám vám lístky, které vám pomohou prožít si osobní část modlitby. 

 Písnička (Přijď, ó Pane, příjď)

Osobní část modlitby: 

Co pěkného jsem dnes (od rána až do teď) prožil? Za co bych chtěl Bohu poděkovat? (I za některé těžké věci?)

Co se mi nepovedlo? Za co bych chtěl Boha prosit o odpuštění? 

S čím potřebuji pomoct? O co chci Boha prosit?

Společná část 

Písnička

Evangelium ze dne

Každý řekne Bohu něco nahlas, nějaký závěr své modlitby. 

Písnička

SOBOTA

Ranní modlitba

Ranní modlitba bude opět s Božím slovem. Můžná mu občas nerozumíme, ale ono v nás přesto působí. Díkáže z nás proměňpvat v lepší lidi. Proto pozorně poslouchejme.

písnička, 

čtení nebo evangelium ze dne

každý přečte slovo nebo větu, myšlenku, která jej zaujala.

děkování a prosby, 

písnička 

Program

Motivace: video (http://webkatechetu.cz/index.php/2019/01/18/video-cms-litovel/)

Rodělíme  děti do skupinek

Zadání:

– natočit vlastní video

– obsah: jedno tajemství radostného růžence

– práce: postavit postavičky, kulisy, napsat scénář, vymyslet, jak se budou pohybovat.

Skupinkám rozdále lístečky s návodem:

  1. příprava videa

– jaké postavy zde vystupují? Z čeho a jak je postavíme? Jak se budou pohybovat?

– kde se děj odehrává? Jaké vytvoříme kulisy?

– jaký bude scénář a choreografie?

– kdo bude pohybovat loutkami? Kdo bude číst slova?

2) příprava následné společné modlitby

  • První tajemství mluví o…,
  • Poselství tohoto tajemství je…..
  • Pane, děkujeme ti……prosíme tě….
  • Scenka

Promítání videí:

Kterého jsi z Ducha Svatého počala:

S kterým jsi Alžbětu navštívila: 

Zpětná vazba

  • Co se ti nejvíc z celého výletu líbilo a proč?
  • Co pro tebe bylo těžké? Proč nebo v čem to bylo pro tebe těžké?
  • Myslíš, že ses něčemu naučil?



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *